Poznaj 10 korzyści związanych z zarządzaniem czasem

jak zarządzać czasemPoznaj 10 korzyści związanych z zarządzaniem czasem

 

W tym artykule napiszę, na czym tak naprawdę polega zarządzanie czasem. W praktyce zarządzanie czasem odnosi się do zarządzania czasem, który mamy do dyspozycji. Tak naprawdę nie mamy wpływu na czas, on płynie stale bez żadnej kontroli. Jedyne co możemy zrobić w tej kwestii to rozplanowanie tego czasu na zajęcia jakie nam odpowiadają.

Każdy człowiek bez wyjątku, ma tyle samo dostępnego czasu czy jest to biedny czy bogaty, stary czy młody jest to niezależne. Zależne jest tylko to co taka osoba robi ze swoim czasem, to znaczy na co kieruje uwagę, co robi z dostępnym czasem czy traci go oglądając telewizję czy przeznacza ten czas na robienie rzeczy produktywnych.

Badania pokazują, że przeciętny człowiek marnuje bardzo dużo czasu. Dlatego w praktyce wykorzystuje swój potencjał w 30-40%. Czas to pieniądz, więc przestań marnować swój czas i przejmij kontrolę nad swoim życiem. Pamiętaj, że efektywne zarządzanie czasem ma wiele korzyści.

 

Jakie są zalety zarządzania czasem? Poznaj 10 korzyści związanych z zarządzaniem czasem

 

1. Większe zadowolenie z wykonanej pracy

  • Działając konsekwentnie w wyznaczonym kierunku, wzrasta Twoje zadowolenie. Masz świadomość, że wszystko idzie tak jak sobie zaplanowałeś.

2. Mniejszy nakład sił przy realizacji tego samego celu

  • Osoby, które mają zaplanowany każdy krok, są bardziej wydajniejsze, ponieważ wiedzą konkretnie co potrzebują zrobić, aby skończyć dane zadanie.

3. Lepsze zorganizowanie

  • Mając spisane cele, zwiększa się Twoja wydajność i wiesz co masz robić krok po kroku. Dlatego jesteś lepiej zorganizowany.

4. Lepsze wyniki wykonywanej pracy

  • Z gotowym planem działania łatwiej i skuteczniej realizować cele. Dlatego mając szczegółowy plan jesteś w stanie osiągnąć znaczące wyniki, niż byś to robił bez planu.

5. Ograniczenie stresu i rozproszenia

  • Mając zaplanowany każdy krok, spada Twój poziom stresu, w wyniku tego jesteś bardziej produktywny.

6. Motywacja do działania

  • Łatwiej jest utrzymać motywację do działania, gdy się ma gotowy plan działania. Wzrasta motywacja do działania, ponieważ doskonale się wie co trzeba zrobić krok po kroku, aż do realizacji ustalonego celu.

7. Większa wydajność

  • Korzystając z ustalonego planu, doskonale wiesz na jakim etapie jest Twój projekt. Masz w niego wgląd, dzięki czemu potrafisz podjąć korzystne decyzje, które wpływają na zwiększenie wydajności.

8. Szybsze osiągnięcie celu

  • Mając zapisany plan działania, łatwiej Ci będzie osiągnąć cel. Potrafisz świadomie realizować kolejne kroki, które doprowadzą Cię do celu.

9. Mniejsza presja związana z wykonywaniem zadań

  • Planując kolejne etapy działania, właściwie określasz czas potrzebny na realizację danego zadania. Takie działanie powoduje, że unikasz paniki i niepotrzebnych błędów.

10. Więcej czasu na realizacje zadań priorytetowych

  • Wykorzystując świadomie swój czas, jesteśmy w stanie przeznaczyć go więcej na zadania priorytetowe.

 

Podsumowanie

Zapamiętaj, że zarządzanie czasem w praktyce polega na wykorzystaniu każdej dostępnej chwili, tak by mieć z niej korzyści. Głównie chodzi o wyznaczanie własnych celów i priorytetów. Czas jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, ponieważ nie możemy go zatrzymać . Jedyne co możemy zrobić z czasem to skutecznie nim zarządzać, tak by wykorzystać każdy moment produktywnie. Dlatego organizuj swój czas świadomie i celowo, by móc go wykorzystać w pełni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *