Ogranicz stres – poznaj skuteczne sposoby na walkę ze stresem

 

Ogranicz stres - poznaj skuteczne sposoby na walkę ze stresem

Ogranicz stres – poznaj skuteczne sposoby na walkę ze stresem

 

Stres, towarzyszy nam niemal na co dzień. Prawdopodobnie niema osoby, która może powiedzieć, że się nie stresuje. Ludzie różnią się jedynie tym, że jedni pozwalają, aby stres ich opanował, a inni wiedzą jak pozostać spokojnym,nawet w bardzo stresujących sytuacjach.

W naszym życiu jest wiele sytuacji powodujących zdenerwowanie, na które nie mamy wpływu. Twoja reakcja na stres, zależy w dużym stopniu od Ciebie.

 

Więc jak skutecznie ograniczyć stres?

 

  • Po pierwsze, uśmiechaj się. Uśmiech powoduje, że nasze ciało się rozluźnia i zaczynają się wydzielać hormony szczęścia. Dlatego, uśmiechaj się jak najczęściej i pamiętaj, aby myśleć pozytywnie.

 

  • Zacznij się trochę ruszać i zdrowo odżywiać. Uprawiaj regularnie 3 razy w tygodniu sport. Ćwiczenia fizyczne wyzwalają hormony szczęścia, które bardzo obniżą poziom Twojego stresu.

 

  • Postaraj się, aby w Twojej diecie było jak najwięcej warzyw i owoców, a także pamiętaj o śniadaniu, czyli najważniejszym posiłku w ciągu dnia. Zdrowa dieta, pomoże Ci naładować się pozytywną energią.

 

  • Pamiętaj, że spora część stresu bierze się z niedomówień. Dlatego, załatwiaj sprawy do końca, a zauważysz jak Twój nastrój się poprawi. Jeśli to tylko możliwe, przytulaj swoich bliskich jak najczęściej. Badania potwierdzają, że podczas przytulania wydziela się Oksytocyna, czyli hormon, który zmniejsza stres.

 

  • Powinieneś wiedzieć, że każdy organizm potrzebuje odpowiednią ilość snu. Dlatego, sypiaj regularnie i jeżeli masz czas to ucinaj sobie popołudniowe drzemki. Regularny sen, pozwoli Ci być bardziej zrelaksowanym.

 

Znajdź przyczyny stresu

 

Bardzo ważnym czynnikiem zmniejszającym stres jest znalezienie przyczyny stresu. Dlatego, spisz na kartce wszystkie sytuacje i czynności, które wprawiają Cię w zdenerwowanie. Następnie zastanów się, czy masz jakikolwiek wpływ na to co wypisałeś. Jeżeli jesteś w stanie coś wyeliminować z tej listy to zrób to jak najszybciej.

Zapamiętaj, aby mieć szacunek do samego siebie. Jeżeli, będziesz wartościowym człowiekiem, ludzie tak Cię będą postrzegać, co będzie miało pozytywny wpływ na relacje z innymi ludźmi.

Jeżeli, masz do wykonania kilka zadań to staraj się skoncentrować na wykonaniu jednej czynności naraz. Robienie kilku czynności w tym samym czasie, zajmuje więcej czasu i jest przyczyną niepotrzebnego stresu.

 

Postrzeganie sytuacji a stres

 

Pamiętaj, że to postrzeganie sytuacji przez Ciebie, wywołuje w Tobie stres. Dlatego, nie pozwól wyprowadzać się z równowagi w momencie, na który nie masz wpływu. Zacznij, regularnie korzystać z technik relaksacyjnych lub medytacji. Badania potwierdziły, spadek stresu w wyniku regularnych medytacji i ćwiczeń relaksacyjnych. Wystarczy ćwiczyć 3 razy w tygodniu.

Zrób porządek w swoim życiu. Pozałatwiaj wszystkie niezałatwione sprawy, poukładaj rzeczy na biurku, po prostu zorganizuj swoje otoczenie, aby było przyjemne i odpowiednie do relaksu i codziennej pracy.

Na koniec pamiętaj, aby się rozwijać. Czytaj dużo książek, zapisz się na kurs języka, a jeśli nie dasz rady to ucz się w domu.

 

Podsumowanie

 

Metod walki ze stresem jest bardzo dużo. Pamiętaj, że nie można całkowicie wyeliminować stresu ze swojego życia, ale można bardzo skutecznie wzmocnić swoją odporność na stres. Nawet jeśli jesteś osobą, która bardzo rzadko się stresuje to polecam i Tobie zastosować podane wskazówki w praktyce. Pozwoli Ci to, opanować stres i poczuć całkowite odprężenie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *