Odpowiednie dostosowanie postępów – stań się zdyscyplinowany

Odpowiednie dostosowanie postępów - stań się zdyscyplinowany

Odpowiednie dostosowanie postępów – stań się zdyscyplinowany

Teraz przedstawię kilka metod, które pozwolą Ci pokonać przeszkody i trudności na drodze do stania się zdyscyplinowaną osobą. Każdy człowiek przeżywa gorsze okresy w swoim życiu i wtedy ma większą skłonność do zaprzestania zdyscyplinowanego działania na rzecz starego nawyku odkładania na później.

W takiej sytuacji trzeba wykazać się wytrwałością i nie być zbyt krytycznym do własnej osoby. Dzięki temu możliwe jest skuteczne utrwalenie nowych nawyków. Aby skutecznie zmienić stare nawyki należy spróbować swoich sił w takich sytuacjach, które wcześniej były dla nas trudne.

Nie oznacza to jednak zmiany starych nawyków do końca lub zmieniania swojej osoby. W tym celu można wykorzystać zastępowanie starych wzorów nowymi. Do tego będzie Ci potrzebna technika, która pozwala zaplanować trudności związane ze zdyscyplinowaniem się.

Pozwoli Ci ona sprawdzić dotychczasowe reakcje. Zacznij od obserwacji swoich zachowań i sprawdzaj w myślach swoje wnioski i obawy, które są powodem odkładania na później.

Oto schemat planowanych trudności.

1. Wybierz takie zadanie ze swojego życia, do którego jesteś praktycznie absolutnie pewien, że wywoła u Ciebie odłożenie działania w czasie np. koszenie trawy, robienie przelewów bankowych czy jakieś drobne naprawy w domu.

2. Zastanów się co może być znakiem ostrzegawczym mówiącym, o tym, że odłożysz działanie na później związane z danym zadaniem np. poczucie utraty przyjemności i znajdowania się w samotności, daleko od znajomych, a powiązanych z potrzebą wykonywania pracy.

3. Zdecyduj się na odłożenie działania na jakiś dłuższy czas np. 4 godziny, w celu zauważenia spostrzeżeń na własny temat, które wywołują poczucie winy np. „Coś jest ze mną nie tak”, „Czy przestanę w końcu to odkładać?”, „Czemu nie mogę tego skończyć?”.

4. Zauważ jak krytykowanie siebie prowadzi do powstania poczucia winy i smutku, blokując Cię przed zrobieniem jednego przelewu internetowego, wysłaniem jednego emaila.

Stosując powyższy schemat dowiesz się kiedy najczęściej jesteś skłonny odkładać działanie na później. Teraz już wiesz, że poczucie winy czy samokrytycyzm są powodowane starymi schematami zachowań, dzięki temu możesz wykorzystać swoje umiejętności związane z rozrywką bez czucia się winnym, pracą będąc pod wpływem przepływu i 30 minutowym systemem pracy.

Z metody tej korzystaj w sytuacji, gdy zauważysz, że działasz bezczynnie lub myślisz w ten sposób.

  • Zauważ, jak obserwacje człowieka osiągającego sukcesy są wyzwaniem ( Nie potrzebuję tego wykonywać. Postanowię rozpocząć działanie teraz lub uznam skutki związane z opóźnieniem działania), wywołują poczucie władzy i skupienie na zadaniach, które można rozwiązać, gdy się je podzieli na części.
  • Wykorzystuj „30 minutowy system pracy” do zastosowania metod w codziennym życiu, ustalając realnie dostępny czas w bieżącym tygodniu, a także zapewnij sobie rozrywkę bez czucia się winnym oraz gratyfikacje za to, że pracowałeś wydajnie w określonych okresach czasowych i system, który umożliwi Ci korzystanie z własnych dokonań.
  • Pamiętaj, aby ćwiczyć koncentrację, dzięki czemu będziesz przechodził ze stanu obezwładnienia w stan skupienia. Ćwiczenie to jest bardzo skuteczne i pomoże Ci szybko dostać się do pozytywnych zasobów Twojego wnętrza takich jak kreatywność. Przeznacz trochę czasu na pozytywne wizualizacje i koncentrację na tym co dzieje się w danym momencie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *