Jak wytrenować systematyczność? – cele krótko i długoterminowe

Jak wytrenować systematyczność? - cele krótko i długoterminowe

Jak wytrenować systematyczność? – cele krótko i długoterminowe

 

Na początku, gdy chcesz pracować nad swoją samodyscypliną i systematycznością, musisz sobie uświadomić, że samodyscypliny nie zbudujesz od razu. Samodyscyplinę tak naprawdę buduje się w dłuższej perspektywie czasowej, ale buduje się ją na długi okres czasu. Jak ją raz zbudujesz to będzie tak mocna, że ciężko ją będzie zniszczyć. Może się okazać, że twoja samodyscyplina będzie na tyle wytrenowana, że będzie Ci służyć już zawsze.

 

Wyobraź sobie…

Wyobraź sobie, że postanawiasz stać się niezależny finansowo. Tego nie osiągniesz z dnia na dzień, będziesz musiał wiele pracować i zrezygnować z wielu rzeczy. Na początku musisz wykształcić w sobie silną wolę i samodyscyplinę. Wytrwałość w postanowieniu jest tutaj kluczowa. Gdy nie będziesz systematyczny, ciężko Ci będzie zrealizować cele.

Jeśli chcesz rozwijać biznes, to sam jesteś sobie Panem i tylko od Ciebie zależy ile czasu na to poświęcisz. Jednak samodyscyplina i systematyczność powoduje, że widać efekty takiej pracy, a gdy widzimy efekty to mamy motywację działać dalej, ponieważ rozumiemy, że jest to wartościowe.

 

Początkowy cel

Każdy początkowy cel zawsze wymaga dużego zaangażowania. Jednak efekty pojawiają się z czasem i realizujemy cel, który jest dla nas sukcesem. Regularnie rozwijana samodyscyplina i systematyczność, okaże się pomocna przy realizacji celów w każdym aspekcie życia.

 

Przykład celu krótko i długoterminowego

 

Przykładowy cel krótkoterminowy:

Cel: Chcę przeznaczyć 20 procent swoich przychodów, na kupienie odpowiednich produktów żywnościowych.

Czas: Będę odkładał co tydzień po 50 zł w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

Kroki: Obliczę ile pieniędzy przeznaczyłem na jedzenie w ciągu ostatniego tygodnia. Będę w miarę możliwości modyfikował swoją dietę w oparciu o zdobyte informacje.

Grafik: 3 razy w tygodniu będę sprawdzał swój budżet i analizował ile pieniędzy udało mi się odłożyć.

 

Przykładowy cel długoterminowy:

Misja: Chcę przeczytać 20 książek po 100 stron każda na temat zdrowego odżywiania, aby zdrowo się odżywiać i mieć więcej energii. Stanę się ekspertem w temacie diety i będę mógł pomagać ludziom odżywiać się i żyć zdrowo.

Cel: Chcę porzucić stare nawyki żywieniowe, aby mieć smukłą sylwetkę.

Czas: W ciągu 3 i pół miesiąca będę systematycznie czytał książki i w ciągu 5 miesięcy od przeczytania będę wdrażał porady na temat zdrowego odżywiania w praktyce.

Kroki: Będę stale wdrażał poznane sposoby żywienia w swoim życiu, a także wymieniał się doświadczeniem z dietetykami. Zbuduję smukłą sylwetkę w oparciu o stosowane diety.

Potrzebne zasoby: Kupię 20 książek w księgarni internetowej i będę czytał o 21 przed snem, gdy nikt mi nie będzie przeszkadzał.

Grafik: Będę czytał 7 razy w tygodniu po 20 minut dziennie .

 

PODSUMOWANIE

Samodyscyplina i systematyczność są unikatowymi cechami charakteru. Cechy te wymagają regularnej pracy nad sobą i swoimi słabościami. Podstawą jest określenie krótkoterminowych i długoterminowych celów. Tylko wtedy można obrać kierunek swojej drogi, która prowadzi do sukcesu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *