Pokonaj lęki i zmartwienia przed działaniem w 4 krokach

Pokonaj lęki i zmartwienia przed działaniem w 4 krokach

Pokonaj lęki i zmartwienia przed działaniem w 4 krokach

Wiele osób ma pełno obaw i lęków przed rozpoczęciem jakiegoś działania. To normalna sytuacja. Człowiek, który idzie na przód mimo swych lęków potrafi stawić im czoła. Jednak wszystkie lęki ludzkie są wyuczone, ponieważ nikt nie rodzi się z nimi. Dlatego strachu można się skutecznie oduczyć stosując samodyscyplinę i w efekcie końcowym strach przeminie. Najczęstszymi lękami ludzi, którzy chcą osiągnąć swoje cele jest strach przed porażką, biedą i utratą pieniędzy. W takim przypadku strach potrafi sparaliżować człowieka tak, że nie jest on w stanie wykonać jakiegokolwiek kroku.

Lęki..

Innymi lękami mogą być: obawa przed odrzuceniem czy przed krytyką. Kiedy uda Ci się zidentyfikować lęk i się z nim zmierzyć, okaże się ze jest on dużo mniejszy i łatwiej Ci jest go opanować. Analogicznie, gdy Twoje lęki będą malały to proporcjonalnie będzie wzrastać Twoja pewność siebie. Jeśli jednak będziesz unikał lęku, to może się on w końcu  tak pogłębić, że będziesz ciągle o nim myślał i w skrajnych sytuacjach może Ci utrudniać nawet zasypianie w nocy.

2 rodzaje odwagi

Potrzebujesz dwóch rodzajów odwagi, by móc realizować swoje ambicje.

  • Pierwszy typ odwagi to odwaga, która pomoże Ci coś rozpocząć, przełamać się i podjąć działanie. Taka odwaga polega na rzuceniu się na głęboką wodę, mimo że pozornie nie masz szans odniesienia sukcesu, przynajmniej na początku.
  • Drugi typ odwagi to odwaga powiązana z wytrwałością. Ta odwaga polega na tym, że jeśli już postawiłeś wszystko na jedną kartę to teraz trzeba wytrwać w swoim postanowieniu mimo braku efektów początkowych. Wiele osób, gdy zacznie już realizację swojego celu, podejmuje odwagę postawienia wszystkiego na jedną kartę. Lecz dochodzi do takiego etapu, gdzie nie widząc początkowych sukcesów poddaje się i porzuca swój cel. Takim osobom jest brak cierpliwości w działaniu.

Jeśli chcesz poradzić sobie z lękiem to musisz mu stawić czoła, to jedyny sposób. Pamiętaj, że wiele osób boi się konfrontacji z własnymi lękami, przez co te lęki powodują brak szczęścia w ich życiu lub stres. Dlatego, gdy masz jakiś problem z kimś lub czymś to stań z nim sam na sam i spróbuj go rozwiązać. Lęk często jest powiązany ze zmartwieniem. Choć obliczono, że 99 procent rzeczy wywołujących zmartwienie w naszym życiu nigdy się nie przydarza, a rzeczy które się już przydarzą, zachodzą tak szybko, że nie jesteśmy w stanie się nimi martwić. Podsumowując najlepszy lek na zmartwienia to zawzięte postępowanie, które prowadzi do realizacji własnych celów.

Metoda 4 kroków na pozbycie się lęków i zmartwień przed działaniem.

1.Dokładnie określ swoją obawę.

Co Cię dokładnie niepokoi? Często się zdarza tak, że jak dasz sobie trochę czasu na przeanalizowanie problemu, to wyjście z problemu okazuje się zrozumiałe.

2.Zdefiniuj najgorszy scenariusz, jeśli miałby się on wydarzyć w rzeczywistości.

Zastanów się jaka najgorsza rzecz, by Cię mogła spotkać?? czy to może być np. rozwód, utrata pieniędzy? Odpowiedz sobie dokładnie na to pytanie. Odpowiadając sobie na to pytanie zrozumiesz, że nie było by tak źle jak zakładałeś, mógłbyś się czuć nieprzyjemnie lecz na końcu i tak byś pokonał trudności. Dlatego, gdy byś miał taką sytuację, to nie zamartwiaj się aż tak mocno, jak nie potrzeba.

3.Bądź gotowy zgodzić się na najtragiczniejszy scenariusz, gdyby miał się wydarzyć.

Większość stresu i lęków bierze się z awersji do pogodzenia się z najgorszym. Jednak jeśli pogodzisz się z najgorszym scenariuszem (jeśli by się wydarzył) to możliwe jest, że Twoje problemy przestaną mieć znaczenie.

4.Od razu zacznij przeciwdziałać negatywnemu scenariuszowi.

Zrób wszystko co jesteś w stanie, żeby być pewnym, że najtragiczniejszy scenariusz się jednak nie wydarzy. Pamiętaj, że musisz działać szybko, dlatego jak najszybciej zrób coś. Zajmij się przeciwdziałaniu problemu tak bardzo, że nie będziesz w stanie się zamartwiać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *