Jak wykorzystać w praktyce 30 minutowy system pracy

Jak wykorzystać w praktyce 30 minutowy system pracy

Jak wykorzystać w praktyce 30 minutowy system pracy

 Zastosuj się do poniższych wskazówek przez pierwsze 2 tygodnie, zanim będziesz chciał coś zmienić.

 

1. Ustal tylko i wyłącznie:

– czas na takie rzeczy jak posiłki i spotkania

– odpoczynek i czas wolny

– spotkania z najbliższymi

– coś co wpłynie na Twoje zdrowie czyli sport np. bieganie, ćwiczenia na siłowni, gra w piłkę nożną

– codzienne rutynowe zajęcia np. dojazdy do pracy

W 30 minutowym systemie pracy chodzi o wypisanie jak największej ilości rzeczy, które nie są związane z pracą, co pomoże Ci lepiej spostrzegać ilość rzeczywistego czasu, dzięki czemu będziesz nim lepiej dysponował.

2. Pracę nad zadaniami zapisuj dopiero po ukończeniu minimum 30 minutowej pracy.

Jeżeli chcesz odczuwać dumę z wielkich osiągnięć w małym okresie czasu, to możesz stosować półgodzinne bloki. Te bloki to będą terminy, które sobie sam ustalisz i będą miały za zadanie motywować Cię do bardziej produktywnej pracy.

3. Skup się tylko na tych okresach, w których wykonywałeś pracę cały czas przez minimum 30 minut.

Jeżeli skończysz zadanie szybciej niż w 30 minut to go nie zapisuj. Samodyscyplina ciągłej pracy po rozpoczęciu projektu jest konieczna, byś mógł się zaangażować w zadanie. Jeśli uda Ci się zdyscyplinować do ciągłej pracy, to nauczysz się, że te 30 minut dziennie(zapisane w 30 minutowym systemie pracy) będzie bardzo efektywne. Z czasem im dłużej będziesz się dyscyplinował tym większe będziesz miał osiągnięcia, a także uczucie dumy i zaufania w stosunku do siebie jako osoby, która jest konsekwentna w działaniu.

4. Przyznawaj sobie nagrodę np. przerwę lub zmianę zadania na przyjemniejsze, po każdym okresie, który przepracowałeś.

Zacząłeś działać więc należy Ci się nagroda. Nagradzaj siebie za każdy mały sukces, dzięki czemu będziesz myślał pozytywnie o swojej pracy.

5. Spisuj liczbę wydajnych godzin, które przepracowałeś każdego dnia w każdym tygodniu.

Podlicz te godziny co pozwoli Ci zobrazować co osiągnąłeś w danym tygodniu. Proces ten sam w sobie stanowi nagrodę, i pozwoli Ci wyciągnąć wnioski, w których dniach możesz rozpocząć pracę nad ważnymi zadaniami, aby zwiększyć ilość godzin pracy danego dnia.

6. Przeznaczaj jeden dzień w tygodniu na odpoczynek.

Ten dzień jest potrzebny po to, by uniknąć wypalenia związanego z ciągłą pracą. Po takim odpoczynku poczujesz się bardziej zmotywowany, by następnego dnia wziąć się za zadania o dużej wartości. Zaplanuj sobie taki dzień i przeznacz go na mało ważne obowiązki, które mogą Ci sprawić przyjemność.

7. Najpierw przeznacz 30 minut na pracę, zanim się zajmiesz czymś przyjemniejszym.

Każde zajęcie, które robisz i sprawia Ci przyjemność, wpływa na wytworzenie motywacji do rozpoczęcia  pracy nad kolejnym zadaniem. Dzięki temu z czasem zauważysz, ze praca która wydawała Ci się ciężka i nudna stała się łatwa i przyjemna.

8. Skup się na rozpoczęciu działania.

Pamiętaj, ze w Twoim grafiku jest tylko 1 zadanie, które stanowi dla Ciebie największą wartość. Zamiast skupiać się na ukończeniu tego ważnego zadania, skoncentruj się na tym kiedy, gdzie i od czego możesz rozpocząć jego realizacje.

9. Myśl o małych elementach.

Ustal sobie, że Twoim celem będzie 30 minut wydajnej pracy, a nie praca np. przez 3 godziny.

10. Zaczynaj nieustannie.

Jeśli Twój projekt będzie dobiegał końca, to te 30 minut będzie początkiem ukończenia zadania lecz jednocześnie zaczęciem kolejnego. Dlatego zapomnij o zakończeniu, a skup się jedynie na ciągłym rozpoczynaniu.

11. Nie kończ projektu, gdy widzisz przeszkody.

Musisz pamiętać, że przerwy i nagrody są przewidziane dopiero po zakończonej pracy. Stosuj nagrody dopiero wtedy, gdy pokonasz jakiś problem. Pamiętaj, aby się nie nagradzać ani nie robić przerwy w momencie końcowym projektu. Kiedy spotkasz się z trudnym zadaniem przeznacz na jego rozwiązanie od 5 do 10 minut. Nawet jeśli nie uda Ci się go rozwiązać natychmiast, to Twój umysł pomoże Cię nakierować na jego rozwiązanie. Jeśli rozpoczniesz następną część przed ukończeniem zadania lub dasz czas swojemu umysłowi na pomoc w rozwiązaniu problemu, to kolejnym razem będzie Ci dużo łatwiej wziąć się za rozpoczęcie działania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *