Zbuduj nowy nawyk krok po kroku za pomocą 3 pytań

Zbuduj nowy nawyk krok po kroku za pomocą 3 pytań

Zbuduj nowy nawyk krok po kroku za pomocą 3 pytań

W tym artykule przedstawię Ci prosty sposób na tworzenie nowych nawyków przy pomocy 3 pytań. Duża część osób odwleka wiele spraw, marnuje czas na rozrywkę w sieci, przez co nie robi w ciągu dnia tego, co naprawdę chce zrobić.

Więc jak to przezwyciężyć?

Możesz ćwiczyć wiele małych kroków, które będą skuteczne w wytwarzaniu nowych nawyków. Potrzebne jest wielokrotne i celowe powtarzanie, aż do utrwalenia nawyku.

Jeśli chcesz wytrenować nowy nawyk, nie powinieneś się przejmować, że nie masz motywacji tylko cieszyć się samą praktyką wykonywania czegoś nowego. Nauka nowej umiejętności sama w sobie może być inspirująca, więc będzie to dla Ciebie motywujące.

Co powinieneś ćwiczyć, aby tworzyć nowe nawyki? 

Trzy proste kroki, które pozwolą Ci zamienić je w nawyki regularnie praktykując.

 

3 kroki

  • Powiedz sobie: „To zamierzam teraz zrobić.”

Ustal sobie jedną rzecz, którą zamierzasz zrobić danego dnia. Zamiast mówić sobie, że zrobisz to kiedyś, powiedz sobie, że zrobisz to teraz. Jeśli skupiasz się na niepotrzebnych sprawach, to przerwij to celowo i zastanów się nad czym chcesz pracować aktualnie. Wybierz jedną rzecz i zacznij nad nią pracować.

 

  • Zadaj sobie pytanie: „Jaki jest najmniejszy krok jaki mogę zrobić?”

Większość osób patrzy na swoją listę zadań do wykonania i podświadomie myśli, że jest to trudne do wykonania. Dlatego odkłada działanie. Wynika to ze spojrzenia na cały projekt, który składa się z wielu etapów. Nie jest często możliwe wykonanie całego dużego projektu na raz, lecz możliwe jest skupienie się na jakimś zadaniu, które składa się na całość.

Zamiast mówić: „Zamierzam przeczytać całą książkę”, powiedz: „Zamierzam przeczytać jeden rozdział”

Jeśli małe zadania będą dalej dla Ciebie zbyt trudne, powiedz: „Zamierzam przeznaczyć 5 minut na to małe zadanie” lub nawet 2 minuty. Zastosuj, a zobaczysz jak łatwo Ci to pójdzie.

 

  • Zadaj sobie pytanie: „Co powstrzymuje mnie od skupienia się na tym małym kroku?”

Nawet jeśli zorientujesz się, na czym chcesz się skupić to możesz być nadal rozproszony. Jeśli nie robisz od razu najmniejszego kroku w zadaniu, które postanowiłeś wykonać, to zadaj sobie pytanie: „Dlaczego? Co mnie powstrzymuje?

Czy masz możliwość rozwiązać ten problem, wyłączając telefon, zamykając niepotrzebne aplikacje na komputerze, poprosić członków rodziny lub współpracowników o 30 minut czasu dla siebie itd.? Najlepszym rozwiązaniem jest wyeliminowanie wszystkich rozpraszaczy, które utrudniają skupienie i wykonanie od razu najmniejszego kroku w kierunku wyznaczonego zadania.

 

Podsumowanie

Jeśli udało Ci się przejść przez powyższe kroki i podjąłeś działanie, to powtórz ten proces jeszcze dwa razy, robiąc sobie małe przerwy między każdym procesem. Kiedy to wykonasz zrób sobie 20 minut przerwy jako nagrodę. Trzy procesy i 20 minut przerwy na koniec traktuj jako jedną sesję. Jeśli uda Ci się wykonać kilka takich sesji w ciągu dnia to szybko uzyskasz dobre wyniki w utrwalaniu nowych nawyków i zaczniesz zauważać, że wykonujesz to dużo szybciej i skuteczniej.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *